Nostamme esiin markkinoinnin pullonkaulat, kehityskohteet ja mahdollisuudet, jotta markkinointi toimii datavetoisesti, asiakaslähtöisesti ja myyntiä tukevasti.
B2B-ostajista käyttää digitaalisia kanavia ennen kuin on yhteydessä myyjään.
Gartner
liideistä ei koskaan päädy kaupaksi
Hubspot
B2B-yrityksistä kokee, että heidän myynti- ja markkinointitiiminsä tekevät sujuvaa yhteistyötä
Hubspot
Missä piilevät ne tekijät, jotka hidastavat markkinointinne tehokkuutta? Mihin kannattaa keskittyä seuraavaksi, jotta markkinoinnin tuottavuus ja vaikuttavuus paranevat? Entä miten ja missä järjestyksessä purkaa markkinoinnin ja myynnin välisiä siiloja? Näihin kysymyksiin saat vastauksen markkinoinnin auditoinnilla.
Auditoinnin tavoitteena on selvittää, miten markkinointistrategia toteutuu käytännössä ja tunnistaa tekijät, jotka estävät tai edistävät tavoitteiden saavuttamista. Nostamme esiin kasvun pullonkaulat, siilot ja vahvuudet, jotta selkeimmät kehityskohteet ja prioriteetit voidaan määrittää.
Tarjoamme tilannekuvan, joka auttaa keskittymään oikeisiin toimenpiteisiin markkinoinnin kasvun ja tehokkuuden lisäämiseksi. Kun auditointiprosessi on valmis, syntyy lopputulemana dokumentoitu kuva markkinoinnin nyky- ja tavoitetilasta sekä konkreettinen kasvusuunnitelma.
01
Ymmärrämme markkinoijien ja myyjien näkemykset, haasteet ja onnistumiset suoraan kentältä.
02
Kartoitamme ohjaako markkinointistrategia yrityksen pitkän ja lyhyen aikajänteen tavoitteita sekä sopeutuuko se nopeisiin markkinamuutoksiin.
03
Helikopterinäkymä ostopolun dataan
Analysoimme ostopolun eri vaiheita datan avulla, tunnistamme pullonkaulat sekä niiden juurisyyt.
04
Ostopolun sisältöstrategia ja sales enablement sisällöt
Kartoitamme tukeeko ostopolun sisällöt asiakkaan ostamista, onko käytössä oikeat sisältömuodot ja miten myyjät hyödyntävät sisältöjä.
05
Selvitämme kuinka hyvin kaupalliset tiimit tukevat toisiaan, miten yhteispeliä voidaan parantaa sekä luomme kaupallisen prosessin tavoitekuvan.
06
Arvioimme yrityksen tunnettuutta ja ajatusjohtajuutta nykyisillä markkinoilla.
07
Liidien generoinnin prosessin tehokkuus
Analysoimme liidifunneleiden tehokkuutta, liidien laatua sekä sitä, kuinka hyvin markkinointi ja myynti muuttavat liidit maksaviksi asiakkaiksi.
08
Arvioimme markkinointitiimin ja organisaation teknologiavalmiuksien maturiteettia, käyttöastetta ja teknologian integroitumista osaksi kaupallista prosessia.
09
Kartoitamme seurataanko markkinoinnissa oikeita mittareita, onko myynnin ja markkinoinnin data yhdistetty sekä onko yrityksessä optimointi- ja kokeilukulttuuri.
Haluatko tietää, miten markkinointinne pärjää kilpailijoihin verrattuna? Digitaalinen kilpailija-analyysi antaa selkeän kuvan kilpailijoiden markkinointistrategioista, kanavavalinnoista ja asiakashoukuttelun keinoista. Kilpailija-analyysi vastaa seuraaviin kysymyksiin:
Millä ydinviesteillä kilpailijanne ratsastavat digitaalisissa kanavissa ja kuinka yrityksesi positiointi erottuu massasta?
Miltä näyttää tunnettuuskilpailu digikanavissa ja onko näköpiirissä uusia haastajia ja kasvutarinoita? Rakentavatko kilpailijat tunnettuutta yritysbrändillä vai avainhenkilöiden ajatusjohtajuudella?
Kuinka hyvin kilpailijat löytyvät hakukoneista verrattuna teihin? Mitä avainsanoja ja SEO-strategioita he käyttävät? Saavatko he enemmän liikennettä orgaanisesti vai maksetusti?
Missä kanavissa kilpailijat ovat aktiivisimpia? Mitä sisältöjä ja formaatteja he hyödyntävät eniten? Kuinka paljon sitoutumista heidän sisältönsä saa?
Alk. 1 500 € / per analysoitava yritys
Founder, Myyntistrategi, Modernin myynnin ja markkinoinnin valmentaja
Kankkunen on modernin myynnin ja markkinoinnin strateginen uudistaja, joka rakastaa kehittää kaupallisia kokonaisuuksia – strategioita, prosesseja, työkaluja ja myyntiosaamista. Oona on ollut mukana konseptoimassa nykyaikaisia myynnin pelikirjoja, yhdistänyt myynnin ja markkinoinnin toimintamalleja ja nostanut kotimaista myyntiosaamista yli 400 yrityksessä.
Oonalla on taikavoimanaan nykyaikaiset kaupalliset tuntosarvet ja hänen analyyttinen ja näkemyksellinen ote yhdistyy käytännönläheisyyteen: tietää, miten myynnin ja markkinoinnin yhteistyöllä tehostetaan ”liidistä rahavirtaan” -prosessia, miten myynti modernisoidaan ja millä vahvistetaan asiakaspitoa.
Oona tunnetaan myös vuosien takaa sosiaalisen myynnin ja LinkedInin puolesta puhujana ja hän onkin näkyvä vaikuttaja LinkedInissä. Esikoiskirjansa "Kasvua somesta" (2023) on auttanut jo tuhansia suomalaisia ymmärtämään social sellingin strategiat ja tehostamaan kaupallista tehokkuutta sosiaalisen median ja henkilöbrändäyksen avulla.
Co-Founder, Markkinointistrategi, Markkinointijohtaja palveluna
Jonna Lönnroth on strateginen markkinoinnin uudistaja, joka muuttaa B2B-markkinoinnin roolin tukifunktiosta liiketoiminnan kasvumoottoriksi. Hän kehitti markkinoinnin prosessimallin, jonka avulla markkinointi ei ole vain vuosikelloprojekti, vaan dataohjautuva, jatkuvasti optimoituva prosessi, joka tukee myyntiä ja asiakaspolkua saumattomasti.
Jonnan ydinosaamista on kaupallisten siilojen purkaminen – hän yhdistää myynnin ja markkinoinnin toimintamallit niin, että ne eivät toimi erillisinä funktioina, vaan yhtenä kaupallisena koneistona. Hän tietää, miten markkinointi rakennetaan tukemaan liidien generointia, asiakkuudenhallintaa ja liikevaihdon kasvua.
Rohkeana modernin markkinoinnin puolestapuhuja, Jonna haastaa perinteisiä ajattelumalleja ja näyttää, miten B2B-markkinointi on paljon enemmän kuin perinteistä yritysbrändin rakentamista – se voi olla strateginen, liiketoimintaa ohjaava prosessi, joka tukee myyntiä ja asiakkuudenhallintaa koko asiakaselinkaaren ajan.
Head of Sales, Myyntijohtaja palveluna, Network & Growth Oy
Kaisu on modernin myynnin ja myynnin johtamisen strateginen kehittäjä, joka uudistaa pölyttyneitä tapoja myydä, markkinoida ja johtaa myyjiä. Hän ei tyydy pintapuoliseen optimointiin, vaan rakentaa skaalautuvia myyntimalleja, hioutuneita myyntiprosesseja ja tehokkaita myynnin johtamiskäytänteitä, jotka vievät liiketoimintaa eteenpäin.
Kaisulla on vahva kokemus myynnin ja myyjien johtamisesta. Hän on johtanut sosiaalisen median toimistoa toimitusjohtajana sekä vetänyt myyntiä HR- ja rekrytointialalla, jossa hän rakensi 15 hengen myyntitiimin ja kehitti modernin myynnin sekä markkinoinnin yhteistyötä. Hän on ollut hankkimassa satoja B2B-asiakkuuksia ja tietää, miten monikanavaisella myynnillä ja oikeilla johtamismalleilla kasvatetaan liiketoimintaa – ja miten myyntiorganisaatio saadaan kukoistamaan.
Kaisun erikoisalaa ovat myynnin prosessit, pelikirjat ja asiakkuudenhoitomallit, joiden avulla myyntitiimeistä tehdään tehokkaita ja tavoitteellisia. Hän valmentaa myyjiä ja myynnin johtoa sekä kehittää myyntikulttuuria, joka tuottaa tulosta.
Kaisu on myös aktiivinen vaikuttaja LinkedInissä ja intohimoinen suomalaisen myynnin kehittäjä. Hän haluaa nostaa modernin myynnin tasoa ja varmistaa, että myyntityö on sekä tuloksellista että merkityksellistä – myyjille, asiakkaille ja liiketoiminnalle.
Jätä viesti lomakkeen kautta tai varaa maksuton Kasvuvartti asiantuntijamme kanssa!
Missiona kaataa kaupallisia siiloja sekä auttaa myynnin ja tunnettuuden kasvussa!