MYYNNIN AUDITOINTI

Auditoimme kaupallisen strategian ja prosessin, tunnistamme kasvun hidasteet sekä ajurit, jotta uudistutte ja kehitytte asiakasymmärryksestä ja vastaatte muuttuneeseen ostokäyttäytymiseen.

77%

B2B-ostajista kokee, että heidän ostoprosessinsa on monimutkainen, ja että myyjät eivät pysty tuottamaan riittävää arvoa prosessin aikana.


Gartner

2,3x

suurempi myynnin konversioaste yrityksillä, joissa myynti ja markkinointi työskentelee saumattomasti yhdessä.

Gartner

Tunnistamme kasvun esteet ja mahdollisuudet sekä avaamme ovet uusille mahdollisuuksille

Missä piilevät pullonkaulat, jotka hidastavat myynnin tehokkuutta? Mihin kannattaisi seuraavaksi keskittyä, jotta myynnin kasvu olisi nopeampaa? Entä, miten ja missä järjestyksessä lähteä kitkemään myynnin ja markkinoinnin siiloja? Näihin kysymyksiin saat vastauksen M&M auditoinnissa.


Auditoinnin tavoitteena on selvittää, miten myyntistrategia toteutuu käytännössä, ja tunnistaa tekijät, jotka estävät tai edistävät tavoitteiden saavuttamista. Auditointi nostaa esiin myynnin ja markkinoinnin pullonkaulat, siilot ja vahvuudet, jotta selkeimmät kehityskohteet ja prioriteetit voidaan määrittää. 

Tarjoamme kattavan tilannekuvan, joka auttaa keskittymään oikeisiin toimenpiteisiin myynnin kasvun ja tehokkuuden lisäämiseksi. Kun auditoinnin prosessi on valmis, syntyy lopputulemana dokumentoitu kuva myynnin nyky- ja tavoitetilasta, sekä konkreettinen kasvusuunnitelma.

Mitä myynnin auditointi sisältää?

01

Kaupallisen tiimin haastattelut

Ymmärrämme myyjien ja markkinoijien näkemykset, haasteet ja onnistumiset suoraan kentältä.

02

Sales Enablement -sisältöjen kartoitus

Arvioimme, tukeeko nykyinen sisältö asiakkaiden ostopolkua ja myynnin onnistumista.

03

Myynnin SWOT-analyysi

Tunnistamme vahvuudet, heikkoudet, mahdollisuudet ja uhat.

03

Ostoputken nykytila

Kartoitamme asiakkaiden matkan ensimmäisestä kosketuksesta kaupan klousaukseen.

03

Myynnin ja markkinoinnin yhteispelin arviointi

Kuinka hyvin tiimit tukevat toisiaan ja miten yhteispeliä voidaan parantaa?

03

Myyntiprosessin tehokkuuden arviointi

Selvitämme pullonkaulat ja mahdollisuudet prosessin optimointiin.

03

Markkinoinnin tehokkuuden arviointi

Onko markkinointi suunnattu oikein ja tukee myyntiä parhaalla mahdollisella tavalla?

03

Myynnin vahvuudet ja osaamisen tarpeet

Kartoitamme myynnin osaamisen tason ja kehittymisalueet.


03

Markkinaymmärryksen kiteyttäminen

Luomme selkeän näkemyksen siitä, miten vastata asiakkaiden odotuksiin ja kilpailuun.


Myynnin auditoinnin tavoitteet

Selvitämme, kuinka yrityksenne myyntistrategiaa toteutetaan käytännössä myyntityössä

Tunnistamme, miksi saavutetut tulokset tehdään, tai miksi tavoitteisiin ei päästä

Löydämme myynnin vahvuudet sekä seuraavat kehityskohteet

Tuomme läpinäkyvyyttä myyntitoimintojen tehokkuuteen ja suorituskykyyn, sekä markkinoinnin ja myynnin yhteistyöhön

Keräämme myynnin "piilotietoa" ja nostamme esiin myyjien tarpeita ja kehitysideoita

Saatte perustan tulevaisuuden myynnin kehittämistoimille ja tarvittaville muutoksille

Luomme pohjaa myynnin kestävälle myynnin kehittämiselle 

Pintaa syvemmälle tunnistamalla myyntiin vaikuttavat persoonallisuuspiirteet

Minda- Sales testi & Human Factors in Sales analyysi

Minda Sales on testi, joka on kehitetty tunnistamaan myyntiin vaikuttavia persoonallisuudenpiirteitä. Testin pohjalla on pitkän kehitystyön tuloksena syntynyt Minda-menetelmä, joka pohjautuu vahvasti laajasti tunnettuun ja testattuun Big Five-persoonallisuusteoriaan.

Testituloksiin yhdistetään halutut kriteerit ja/tai "rankkaus", jolloin tunnistetaan mitkä piirteet korostuvat parhailla yksilöillä ja millä voimakkuuksilla. Testaamalla ja analysoimalla ymmärrämme yksilölliset kehitys- ja koulutustarpeet ja valmennamme parempiin tuloksiin.


EMPATIA

Empatia kuvastaa luontaisia sosiaalisia taipumuksia kontaktin rakentamiseen ja ylläpitämiseen muiden kanssa. Lisäksi empatia mittaa taipumusta sovittelevaisuuteen ja yhteistyöhakuisuuteen.

FOKUS

Fokus kuvastaa luontaista taipumusta tavoitehakuisuuteen, tavoitteessa pysymiseen ja ratkaisujen etsimiseen. Vahva fokus auttaa tunnistamaan niitä vipuja joilla kauppa kotiutetaan ja lisämyynti tehdään.

NÄLKÄ

Nälkä kuvastaa luontaista taipumusta aktiivisuuteen, tavoitteellisuuteen, rohkeuteen ja itsevarmuuteen. Nälkä näkyy myyntityössä toiminnan aktiivisuutena, vauhdikkuutena ja varmaotteisuutena.

SITKEYS

Sitkeys kuvastaa luontaista sinnikkyyttä, tunnollisuutta, suunnitelmallisuutta ja järjestelmällisyyttä. Korkea sinnikkyys näkyy myyntityössä täsmällisyytenä ja huolellisesti hoidettuina jälkitoimina.

Kuinka paljon myynnin auditointi maksaa?

Auditointi S

Alk. 1900
Keskittyy olemassa olevan, asiakkaan itsensä tekemän auditoinnin katsaukseen ja palautteeseen. 

Arvioimme asiakkaan suorittaman auditoinnin tuloksia ja tarjoamme näkemyksen auditoinnin kehittämiseksi.
Lisäksi suoritetaan kevyt auditointi asiakaspalvelun viestintätaidoista, prosessista ja asiakaspalautteista, jotta tunnistamme välittömät kehityskohteet ja ehdotamme konkreettisia toimenpiteitä niiden parantamiseksi.

Tämä prosessi on suunniteltu nopeaksi ja kustannustehokkaaksi tarkasteluksi, joka tarjoaa selkeän yleiskuvan asiakaspalvelun nykytilasta ja antaa suosituksia parannuksia varten.

Sisältää kirjallisen raportin ja kaksi Teams- tapaamista prosessin aikana.

Auditointi M

Alk. 2900
Arvioimme asiakkaan olemassa olevia tai jo aiemmin tehtyjä materiaaleja kuten asiakashaastattelut tai auditoinnit ja tarjoamme näkemyksen auditoinnin lisätarpeista.

Prosessi ei kata asiakaspalvelun haastatteluita, mutta sisältää heille toimitettavan kirjallisen kyselyn ja analyysin sen pohjalta.

Tehdään asiakaspalvelun prosessien, asiakaskokemuksen ja viestintätaitojen yleinen arviointi.

Käytetään olemassa olevaa dataa, kuten asiakaspalautetta ja keskustelulokeja ja Asiakkaan sisäistä materiaalia.

Sisältää visuaalisen auditoinnin työpohjan Miro- board työkalussa, kirjallisen raportin ja kaksi Teams- tapaamista prosessin aikana.

Auditointi L

Alk. 3900
Keskittyy laajasti koko auditointiprosessin läpivientiin ja säästää huomattavasti Asiakkaan omaa aikaa. 

Auditointi toteutetaan "avaimet käteen" palveluna sisälten perusteellisen tarkastelun asiakaspalvelun prosesseista, asiakaskokemuksesta, materiaaleista, sisäisitä ohjeista ja asiakaspalvelun viestintä- ja palvelutaidoista. 

Kattaa sekä johdon että asiakaspalvelun ennakkokyselyn ja 1on1 haastattelut, SWOT- analyysin auditoinnin jokaisen vaiheen analyysin ja toimintasuunnitelman laatimisen parannustoimenpiteille.

Sisältää visuaalisen auditoinnin työpohjan Miro- board työkalussa, kirjallisen raportin ja max 3 Teams- tapaamista prosessin aikana.

Auditointi XL

Alk. 4900
Sisältää kaikki "L"-prosessin vaiheet sekä lisäosan, jossa hyödynnetään MINDA Sales Test -myyntitestejä asiakaspalvelutiimin yksilöllisten vahvuuksien ja kehityskohteiden analysoimiseksi.

Minda Sales Test- testit ja yksilökohtainen analyysi takaavat myös yksilöllisempää valmentamista ja osaamisen kehittämistä.

Lisäarvona myynnillisen asiakaspalveluhenkilön ihanneprofiili, jonka avulla voidaan optimoida tulevia rekrytointeja ja vahvistaa asiakaspalvelun tavoiteroolia.

Sisältää visuaalisen auditoinnin työpohjan Miro- board työkalussa, kirjallisen raportin ja max 4 Teams- tapaamista prosessin aikana, sekä työpajan Minda- testien tuloksista.

OONA KANKKUNEN

Toimin myyntitiimin sekä myyntiprosessin auditoijana

Perustajayrittäjä, CEO,

Modernin myynnin strategi ja

valmentaja

041 314 8363

oona@networkandgrowth.fi

VARAA KASVUVARTTI

JONNA LÖNNROTH

Toimin markkinoinnin ja sisältöjen auditoijana

Modernin markkinoinnin strategisti,

markkinoija joka mahdollistaa myyntiä,

LinkedIn Specialist

040 722 3816

jonna@networkandgrowth.fi

VARAA KASVUVARTTI

Jutellaanko yhteistyöstä?

Jätä viesti lomakkeen kautta tai varaa maksuton Kasvuvartti asiantuntijamme kanssa!

Missiona kaataa kaupallisia siiloja sekä auttaa myynnin ja tunnettuuden kasvussa!

Vailla mielenkiintoisia sisältöjä?

Yhteystiedot

041 314 8363

info@networkandgrowth.fi

Teollisuuskatu 3B Lh 3, HKI

© copyright 2024 Network & Growth Oy