M&M

STRATEGIATEHDAS

Pölyttyneistä ja siiloutuneista myynnin ja markkinoinnin PowerPoint suunnitelmista kohti ketterää ja mukautuvaa M&M pelikirjaa

68%

myynnin johdosta kamppailee strategian mukauttamisesta markkinamuutoksiin.

Gartner

75%

yrityksistä voi menettää kilpailuetunsa vuoteen 2025 mennessä mikäli eivät pysty adaptoimaan ketterää strategiatyötä

Gartner

2,3x

suurempi myynnin konversioaste yrityksillä, joissa myynti ja markkinointi työskentelee saumattomasti yhdessä.

Gartner

Perinteinen markkinointistrategia on konseptina vanhentunut.

Perinteinen pitkän aikajänteen markkinointistrategia ei tue vahvaa kaupallista liittoa, aidosti asiakaslähtöistä ajattelumallia eikä pysty mukautumaan nopeisiin markkinamuutoksiin. Se ei myöskään täysin tue arvomyyntiä eikä asiakkaan monikanavasta palvelemista, puhumattakaan dataohjautuvuudesta.

Tervetuloa uudistuvan strategiatyön aikakaudelle, jossa ketterä strategiatyö on integroitu osaksi myynnin ja markkinoinnin jatkuvaa tekemistä ja tekemistä ohjaa yhteinen pelikirja.

vahvista myynnin ja markkinoinnin liittoa, luo dataohjautuva yhteinen prosessi ja paranna asiakaskokemusta sekä tulosta.

Konkreettinen ja muutokseen mukautuva kaupallinen strategia + suunnitelma, jonka avulla kasvutiimit navigoivat kohti tuloksia.

M&M STRATEGIA

Ketterä ja uudistuva myynnin ja markkinoinnin strategia, joka ohjaa asiakaslähtöistä ja tietoon perustuvaa kaupallista prosessia jatkuvan muutoksen keskellä.

M&M PELIKIRJA

Myynnin ja markkinoinnin pelikirja on visualisoitu ostopolkusuunnitelma, jossa on kuvattu asiakkaan matka ja M&M prosessit aina liidistä rahavirtaan sekä määritelty arvoa tuottavat toimenpiteet koko matkalle.



Vastauksia kysymyksiisi:


1. Mitä strategiatyöstä konkreettisesti valmistuu?

M&M Strategiatyöstä teille jää käteen:

  • Myynnin ja markkinoinnin SWOT sekä auditoinnin dokumentaatio.
  • Markkinakartta ja päätös kohderyhmistä, joihin kasvu keskittyy
  • Ihanneyritysten sekä ostokomitean ICP:t
  • Ohjeistus asiakasymmärryksen prosessinomaiseen kehittämiseen
  • Visualisoitu ostoprosessi ja ostoporosessin vaihdein kuvaus
  • Sisältöstrategia
  • Markkinoinnin budjetoinnin suunnitelma
  • Myynnin ja markkinoinnin prosessin kuvaaminen nykyisillä resursseilla
  • Myynnin ja markkinoinnin mittaristo (johto - ja operatiivinen taso)
  • M&M pelikirjan kehitysaskeleet 12 kuukaudelle

2. Miten M&M strategiatyö etenee ja mitä vaatii meiltä?

On tärkeää, että yrityksen johto on halukas osallistumaan strategiatyön kehittämiseen ja avoin muuttamaan totuttuja toimintamalleja.

M&M strategiatyö etenee seuraavassa järjestyksessä:

  • Johtoryhmän Kickoff (etänä tai livenä yrityksesi tiloissa)
  • Kaupallisen tiimin auditointi, jossa keräämme tarvittavat materiaalit ja haastattelemme myynnin ja markkinoinnin henkilökunnan.
  • Tapaamme johtoryhmän kanssa ensimmäisessä strategiapajassa, jossa käymme läpi auditoinnin tulokset sekä starttaamme strategiatyön ensimmäisen vaiheen: Tavoitteiden asettamisen ja asiakasymmärryksen kehittämisen.
  • Ensimmäisen työpajan pohjalta me aloitamme strategian työstämisen ja dokumentoinnin. Tapaamme sitten toisessa strategia workshopissa, jossa teemana on ostoprosessi ja sisältöstrategia.
  • Jatkamme strategiatyön työstämistä ja dokumentointia, jonka jälkeen tapaamme vielä kerran ja käymme yhdessä lopputuloksen sekä sen jalkauttamisen suunnitelman yhdessä läpi. Suunnittelemme yhdessä myös kaupallisen tiimin yhteistä kick offin sisältöä.
  • Pidämme koko kaupallisen tiimin yhteisen kikck offin, josta myynnin ja markkinoinnin yhteispelin vahvistaminen ja rakentaminen alkaa.


Tämän jälkeen on mahdollista jatkaa palvelua M&M pelikirjan kehittämiseen, joka on yrityksellesi räätälöity valmennusohjelma, jossa strategiatyö suunnitellaan ja jalkautetaan käytäntöön.

3. Miten strategiatyö jalkautetaan käytäntöön?

Strategiatyö jalkautetaan käytäntöön M&M pelikirjavalmennuksen avulla, jonka rungon olemme teille valmiiksi suunnitelleet strategiatyön aikana.

M&M pelikirja on 6-12 kuukauden valmennusohjelma, joka koostuu työpajoista, syvempien aiheiden koulutuksista, konsultoinnista sekä jatkuvasta yhteistyöstä. Asiantuntijamme ovat mukana kaupallisen tiimin yhteisissä palavereissa ja huolehtii strategian jalkauttamisesta sekä M&M pelikirjan kehittämisestä.

4. Millaiseen markkinatutkimukseen strategia perustuu?

Koska muutos on jatkuvaa, markkinatutkimuksen pitää myös olla jatkuva prosessi. Siinä missä perinteistä markkinointistrategiaa on yleensä edeltänyt laaja kvalitatiivinen ja kvantitatiivinen markkinatutkimus, modernissa M&M strategiassa markkinatutkimus on integroitu osaksi jatkuvaa kehitystä.

Tyypillisiä keinoja tutkia markkinoita on erilaiset digitaaliset työkalut sekä jatkuva A/B-testaaminen.

5. Haluan tutkia strategiatyötä tarkemmin, onko sisältöjä?

Kehitämme sisältöjä tähän parhaillaan, mutta tähän hätään suosittelen hyppäämään mukaan 7.11.2024 pidettävään LinkedIn Liveen, jossa aiheena: M&M pelikirja - Näin yhdistät kaupallisen tiimin. Tulemme avaamaan tässä LinkedIn Livessä modernin myynnin ja markkinoinnin strategiaa ja pelikirjaa.

Ilmoittaudu mukaan täältä!

6. Miksi M&M pelikirjan kehitys kestää 6-12k?

M&M pelikirjan valmennusohjelma toki riippuu merkittävästi yrityksesi nykytilanteesta, tavoitteista ja kyvykkyyksistä. Kokemuksemme mukaan pelikirjan rakentaminen vie 6-12 kuukautta.

Kyse ei ole pelkästään pelikirjan kehittämisestä, vaan jatkuvasta valmennuksesta ja koulutuksesta, jonka avulla kaupallisen tiimin jäsenet saavat vaadittavaa uutta osaamista ja toimintamalleja strategian jalkauttamiseen.

Moni strategiatyö yrityksissä jää jalkauttamatta, mutta ei meidän kanssa!

7. Mitä pelikirja konkreettisesti sisältää valmistuttuaan?

M&M pelikirja sisältää myynnin ja markkinoinnin yhteisen prosessin sekä rungot ja raamit, joiden avulla tehdään dataohjautuvaa ja jatkuvasti kehittyvää kasvua.

M&M pelikirjassa myynti ja markkinointi on konseptoitu ja sen avulla kaupallinen prosessi johdonmukaistuu ja tuottaa sekä parempaa tulosta, että asiakaskokemusta.

8. Kuinka paljon aikaa kehitystyö vaatii meiltä?

Tämä riippuu toki yrityksesi tilanteesta, tavoitteista ja aikajänteestä, jolla tavoitteisiin halutaan päästä, mutta tyypillinen M&M pelikirjan valmennusohjelma näyttää tältä:


  • Puolivuosittaiset strategiapäivät ja myyntitiimin Minda tutkimukset
  • Kvartaalittaiset valmennukset ja työpajat aihekokonaisuuksille koko kasvutiimille
  • Kuukausittaiset syväkoulutukset, joihin osallistuu vain aihetta toteuttavat yksilöt
  • Kuukausittaiset kaupallisen tiimin yhteiset palaverit
  • Valmennustiimin ja kaupallisen tiimin yhteisö, jossa jaetaan ajatuksia ja kokemuksia matkan varrella.

9. Kuinka nopeasti peilikirja saadaan käytäntöön?

Strategiatyön jälkeen laadimme heti pelikirjan ensimmäisen version yrityksesi nykyisillä resursseilla (aika, raha, osaaminen) ja tämä pelikirja lähtee käytäntöön jo ensimmäisen yhteisen valmennuksen jälkeen. Tämä mahdollistaa myös sen, että pääsemme heti testaamaan kaikkea opittua käytännössä sekä kehittämään pelikirjaa käytännön kokemuksen kautta.

10. Haluan tutkia pelikirjaa tarkemmin, onko sisältöjä?

Kehitämme sisältöjä tähän parhaillaan, mutta tähän hätään suosittelen hyppäämään mukaan 7.11.2024 pidettävään LinkedIn Liveen, jossa aiheena: M&M pelikirja - Näin yhdistät kaupallisen tiimin. Tulemme avaamaan tässä LinkedIn Livessä modernin myynnin ja markkinoinnin strategiaa ja pelikirjaa.

Ilmoittaudu mukaan täältä!


Myynnin pelikirjan rakentamisesta löytyy myös kattava maksuton opas, jonka voit ladata itsellesi alta.

Lataa myynnin pelikirja opas!



M&M konsultoinnin ja suunnittelun hinta:

M&M strategia

Alk. 8900€

Ketterä ja konkreettinen M&M strategia, joka ohjaa päivittäistä myynnin ja markkinoinnin dataohjautuvaa prosessia.

M&M tiimien auditointi

Kaupallisen tiimin tavoitteet

Markkinakartta

Ostokomitean profiilit (ICP)

Visualisoitu ostopolku

Ostopolun sisältöstrategia (sisältökonseptit ja esimerkit, SEO suunnitelma, sisällöntuotannon prosessi)

Markkinointi- ja myyntiprosessi

Kaupallisen tiimin yhteispeli ja dataohjautuva prosessi

M&M pelikirja

Alk. 1500€/kk

M&M pelikirjaa kehitetään 6-12kk yhteistyössä kaupallisen tiimin kanssa. Palvelu koostuu konsultoinnista, valmennuksesta ja koulutuksesta. Kokonaisuus määritellään yrityskohtaisesti.

Kaupallisen tiimin Kickoff

Kvartaalittaiset työpajat

Kuukausittaiset koulutukset

M&M strategian ja pelikirjan dokumentointi ja kehitys

Osallistuminen M&M kuukausipalavereihin

Tuki M&M yhteispelin kehittämisessä ja esim. rekrytoinneissa sekä teknologiahankkeissa

Hinta Alv 0%

Hinta Alv 0%

OONA KANKKUNEN

Perustajayrittäjä, CEO,

Modernin myynnin strategi ja

valmentaja

041 314 8363

oona@networkandgrowth.fi

VARAA KASVUVARTTI

JONNA LÖNNROTH

Modernin markkinoinnin strategisti,

markkinoija joka mahdollistaa myyntiä,

LinkedIn Specialist

040 722 3816

jonna@networkandgrowth.fi

VARAA KASVUVARTTI

Jutellaanko yhteistyöstä?

Jätä viesti lomakkeen kautta tai varaa maksuton Kasvuvartti asiantuntijamme kanssa!

Missiona kaataa kaupallisia siiloja sekä auttaa myynnin ja tunnettuuden kasvussa!

Vailla mielenkiintoisia sisältöjä?

Yhteystiedot

041 314 8363

info@networkandgrowth.fi

Teollisuuskatu 3B Lh 3, HKI

© copyright 2024 Network & Growth Oy