SOCIAL SELLING -VALMENNUKSET

SOCIAL SELLING, HENKILÖBRÄNDÄYS & ASIANTUNTIJAVIESTINTÄ

Kuinka hyödyntää somea ammatillisesti myynnin ja asiantuntijoiden työkaluna? Miten viestiä asiakkaille vaikuttavasti ja luoda myyntimahdollisuuksia SoMessa? Uupuuko ideoita asiantuntijaviestintään, työntekijöiden asiantuntijabrändin rakentamiseen ja heidän sitouttamiseensa sekä aktivoimiseen sosiaalisissa kanavissa?

Social selling valmennus opettaa sosiaalisen myynnin, asiantuntijabrändäyksen sekä viestinnän taitoja. Näillä taidoilla ja tekniikoilla vauhditat liikevaihtosi kasvua sekä erotut massasta ja saat viestisi osumaan.

On aika ottaa sosiaaliset kanavat osaksi strategiaa ja aktivoida asiantuntijat sekä myynti verkostoitumaan ja viestimään somessa kohderyhmälleen.

Tavoitteemme on yhteinen: taklata somen sudenkuopat, innostua, onnistua ja tehdä kasvua somesta!

Kenelle Social Selling -valmennus on?

  •  Social Selling -valmennukset yrityksen avainhenkilöille, asiantuntijoille, myyjille ja johdolle
    • Ryhmien optimaalikoko on 10 – 25 osallistujaa
  • Valmennuksen opit ovat vietävissä kaikkiin SoMe kanaviin, mutta pääpaino on LinkedInissä
  • Valmennukset räätälöidään osallistujien odotusten ja lähtötasojen mukaan: focus voi olla asiantuntijoiden ajatusjohtajuuden rakentamisessa tai myyjien sekä asiantuntijoiden social selling taidoissa

Jos sen sijaan kaipaat myyntitiimin valmennusta, myyntisi auditiointia kasvun kehittämiseksi tai myynninpelikirjojen rakentamista, katso myyntivalmennukset.

”Yrityksien ja ihmisten on keskityttävä brändien rakentamiseen eikä vain kuumien liidien metsästämiseen.

Ostaminen digitalisoituu koko ajan ja ”vanhan ajan” myyntiprosessi ei enää toimi, koska se ei vastaa asiakkaan ostoprosessia.

Eikä markkinoinnilta ja suoramyynniltä tuntuva kaukainen somepostaus tai kylmäkontaktointi ilman kohderyhmälle kirkastettua näkemystä, autenttisuutta ja inhimillisyyttä vaikuta tai vakuuta päättäjää.

Menestyäkseen yrityksien täytyy vastata asiakkaan ostamisen murrokseen ja nostaa esiin asiantuntijoita ja henkilöbrändejä, jotka rakentavat luottamusta, syventävät suhteita ja kasvattavat tunnettuutta verkostoissa.

Täytyy olla siellä missä asiakkaat (ja kilpailijat) ovat. He ovat nyt sosiaalisissa ja digitaalisissa kanavissa.”

– Oona Kankkunen

MITEN VALMENNUS TOTEUTAAN?

Ennen valmennusta on valmentajan ja yrityksen johdon välinen myynnin ja markkinoinnin läpivalaisu; auditoidaan nykytilanne, strategiset tavoitteet ja asetetaan yhdessä päämäärä valmennukselle

Valmennuksien kesto vaihtelee riippuen modulien määrästä (2 – 5) ja sovitusta kestosta valmennus modulien välillä (noin 1,5 kk – 4 kk).

Valmennus on toteutettavissa niin kevyempään kuin syvempäänkin tarpeeseen sekä ovat toteutettavissa etänä (Teams) tai livenä paikan päällä.

Valmennuksen jälkeen on mahdollisuus jatkaa kuukausittaisiin postaus- workshoppeihin, joissa ideoidaan, rakennetaan ja kehitetään sisältöjä 1,5 tunnin postauspajassa ja varmistetaan laadukkaan sisällön tuottamisen jatkumo.

VALMENNUKSEN TULOKSENA

Valmennusohjelmat ja sisällöt varmistavat, että kaikki opittu viedään toiminnan tasolle ja saatte valmentajan etätuen koko valmennuksen ajan. Opitte niin asenteesta, kuin tekniikoista, prosesseista sekä käytännön tehokkaasta tekemisestä.

 

  • Opitte rakentamaan asiakkaita houkuttelevan ja hauissa löytyvän someprofiilin, jossa on kirkastettu myyntiviesti ja asiantuntijuus unelma-asiakkaille
  • Saatte ideoita asiantuntijaviestintään, postauksiin ja tiedätte, miten tavoitatte sekä sitoutatte kohderyhmänne
  • Ymmärrätte oikeat askeleet, miten herättää keskustelua somessa oman alan asiantuntijana ja miten rakennatte asiantuntijastatustanne eri keinoin
  • Tiedostatte ja oivallatte itsellenne ominaisimmat sisältöteemat ja kirkastatte omaa henkilöbrändiänne
  • Tiedätte, miten tehdä sosiaalista myyntiä; prospektointi, kontaktointi ja sosiaalinen kuuntelu sekä miten SoMen keinot viedään osaksi myyntiprosessia
  • Oivallatte miten johtaa somettamista, tehdä siitä säännöllistä ja ammattimaista, jolloin se aidosti tuottaa ja jää toiminnan tasolle, jotta saadaan tuloksia

SOCIAL SELLING VALMENNUKSET SISÄLTÄVÄT

  • Ennakkotehtävät osallistujille
  • Etätuen koko valmennuksen ajan
  • Kirjallisen Social Selling- toimintasuunnitelman
  • Kirjallisen LinkedIn-oppaan

ASIAKASKOKEMUKSIA

”Oonan koulutuksessa koko myyntiorganisaatiomme sparrattiin Social Selling -maailmaan. Intohimolla ja ammattitaidolla vedetty koulutus tempaisi mukaansa ja sai myyjämme innostumaan kokeilemaan LinkedIniä arjessa. Suosittelen!”

– Kaisa-Tiira Vahala, Markkinointipäällikkö / Cramo

”Keskustelut eivät pelkästään auttaneet ymmärtämään social sellingiä, vaan merkittävämpää on se, että Oona auttoi ymmärtämään myyntiprosessia ja mistä asiantuntijatyöstä IT myynnissä on kyse. Hän sai minut syttymään myynnille ja löytämään omat vahvuuteni myynnin johtamisessa. Se tulee näkymään tiimin suorituksessa ja viivan alla.”

– Lenni Laukkanen, Johtaja / Otaverkko

”Yhteistyö Oonan kanssa on ollut inspiroivaa, herättelevää ja työntäyteistäkin. Selkeät ja konkreettiset neuvot henkilöbrändäyksen ja social selling -maailman saralta sekä Oona vahva asiantuntijuus ovat tuottaneet juuri sitä tulosta, jota valmennukselta olen lähtenyt hakemaankin. Suosittelen sinullekin yhteistyötä Oonan kanssa”

– Sanna-Leena Knuuttila, Selkokielen kouluttaja

”Oonan jämäkkä ja ammattimainen ote yhdistettynä hänen iloiseen persoonaan oli mahtava kokemus. Lisäksi saimme itse oppia, miten verkkovalmennus tuotetaan ja vedetään tehokkaasti.”

– Tea Roine / Hyria

”Motivaatiotaso Linkedinin hyödyntämiseen nousi selvästi. Kirkastunut näkemys Linkedinin hyödyntämiseen sopivan ruohonjuuritasolla (julkaisut, miten). Unohda tykkäykset, kommunikoi aidosti. Syytä tehdä toiminnasta tapa.”

–  Henri Hakasalo / Informaatti

Osallistuin Oonan Linkedin Social Selling etävalmennukseen ja voin käsi sydämellä sanoa että money well spend. On kouluttajia ja itsekehun ammattilaisia ja sitten on auttajia, Oona lukeutuu jälkimmäiseen. Konkretiaa, sparria, henkilökohtaisuutta, persoonaa, kerrassaan IHANUUTTA. Voin suositella lämpimästi jokaiselle somerämpijälle mörköjensä kanssa!

– Nina Penttilä / Turva

”Kiitokset inspiroivasta, sopivasti tietoa ja toimintavinkkejä sisältäneestä valmennuksesta. Koulutus ja siinä käsitellyt materiaalit kannustavat kehittämiseen ja kehittymiseen. Innostat ja inspiroit mukaan tarttumaan toimeen -Hyvä Oona!”

– Satu Korkeamäki / Hyria

”Oona on huippuasiantuntija, joka tuntee alansa ja on innostunut työstään. Työote on käytännönläheinen, jonka ansioista asiat ovat helposti ymmärrettäviä ja omaksuttavia. Ja mikä tärkeintä, Oonalla on aito halu auttaa ja vaikuttaa. Suosittelen lämpimästi!”

– Miia Lähteenmäki / Business Joensuu

Varaa Kasvuvartti- etätapaaminen tai laita viestiä!

 

Olisiko jokin erityinen tarve, johon etsit ratkaisua, etkä vielä löytänyt etsimääsi? Tästä voit varata vartin etätapaamisen, pyytää suoraan yhteydenottoa tai jättää tarjouspyynnön. Jutellaan pian lisää!

Tilaa #kasvukirje

Klikkauksen takana on uusimpia social selling, LinkedInin, henkilöbrändäyksen ja modernin myyntityön vinkkejä sekä tietoja tulevista verkostoitumistapahtumista ja ilmoitukset uusimmista blogeista! Tilaa #kasvuvinkit !

Autan myynnin ja tunnettuuden kasvussa.

"Jotta myyntiä ja markkinointia tehtäisiin oikeassa kanavassa, oikealle kohderyhmälle, oikeaan aikaan  ja oikealla viestillä."

Lataa LinkedIn-opas

Tästä oppaasta löydät käytännönläheiset ohjeet, miten rakennat LinkedIn -profiilistasi kohderyhmääsi houkuttelevan sekä erotut massasta. Opas auttaa sinua kasvattamaan LinkedIn -tilisi sekä inspiroi sinua kirkastamaan omaa LinkedIn -brändiäsi!

 

Lataamalla oppaan annat meille luvan lähettää sinulle myös kuukausittaiset #kasvuvinkit ! Luvassa on social sellingin, henkilöbrändäyksen ja somen vinkkejä sekä saat ensimmäisenä tietoa tulevista verkostoitumistapahtumista ja uusista blogeista.

Uutiskirje tilattu onnistuneesti, LinkedIn -opas lähetetään sähköpostiisi!