SOCIAL SELLING -VALMENNUKSET

SOCIAL SELLING JA ASIANTUNTIJÄBRÄNDÄYS

Asiakkaan ostoprosessi ei lähde enää liikkeelle myyjän sattumanvaraisesta kontaktoinnista, vaan asiakkaan itsenäisestä tiedonhakuprosessista.

Siinä missä nykyajan digitaalisuus haastaa myyntiä, on myös asiakkaan ostaminen haastavempaa kuin ennen.

Miten siis auttaa asiakasta monikanavaisesti ja viestiä heille vaikuttavasti, samalla luoden myyntimahdollisuuksia ja tunnettuutta?

Social selling valmennukset opettavat näitä sosiaalisen myynnin, asiantuntijabrändäyksen sekä vetovoimaisen viestinnän taitoja mm. LinkedIn kanavassa.

Näillä taidoilla ja tekniikoilla kehität monikanavaista myyntiä, vauhditat liikevaihtosi kasvua, erotut massasta ja saat viestisi osumaan yleisöllesi.

On aika ottaa sosiaaliset kanavat osaksi strategiaa ja aktivoida asiantuntijat sekä myynti verkostoitumaan ja viestimään somessa.

Kenelle Social Selling -valmennus on?

  •   Social Selling -valmennukset ovat yrityksien avainhenkilöille, asiantuntijoille, myyjille ja johdolle
    • Ryhmien optimaalikoko on 5 – 30 osallistujaa
    • Ryhmiä ja valmennuksia toteutetaan huomioiden osallistujien eri roolit ja lähtötasot
  • Valmennuksen opit ovat vietävissä kaikkiin SoMe kanaviin, mutta pääpaino on LinkedInissä käytännön läheisesti
  • Valmennukset ovat jaettuna eri moduuleihin, joiden määrää ja kestoa räätälöidään osallistujien tavoitteiden mukaan
  • Focus voi olla myyjien tai/ja asiantuntijoiden social selling taidoissa ja monikanavaisessa myynnissä tai / sekä asiantuntijabrändin rakentamisessa ja työntekijälähettilyydessä

Tavoitteemme on kaikissa yhteinen: taklata sosiaalisen median sudenkuopat, innostua mahdollisuuksista ja onnistua konkreettisen tekemisen kautta! Lähdetään rakentamaan kasvua somesta.

Jos social selling valmennuksen sijasta kaipaat apua B2B myyntitiimisi myynnin prosessien, perusasioiden, tekniikoiden ja taitojen valmennukseen tai myynnistäsi uupuu pelikirjat ja prosessit, katso täältä myyntivalmennukset.

”Yrityksien ja myyjien on keskityttävä myös tunnettuuden ja luottamuksen rakentamiseen sekä digitaaliseen vuorovaikuttamiseen, eikä vain kuumien liidien metsästämiseen.
Liian harva myyjä panostaa näkemykselliseen ja sosiaaliseen myyntiin, jossa asiakas kohdataan ja palvellaan monikanavaisesti.
Näin liian moni myyjä keskittyy vain omaan myyntiprosessinsa ja unohtaa asiakkaan ostoprosessin matkan, johon tulisi viestiä arvoa.
Ja vaikka ihmisten kautta tapahtuvaan viestintään luotetaan jopa enemmän, kuin markkinoinnin materiaaleihin, vain harvat ihmiset ovat yrityksen brändilähettiläitä.
Modernin myyjän tulisi pyrkiä siihen, että asiakkaasta tehdään jokaisen kohtaamispisteen stara ja että asiakasta autetaan hänen kompleksisella ostopolullaan.
Samalla vahvisteaan kilpailuetua työnantajabrändinä ja houkutellaan uusia osaajia. Tähän social sellingin tulokselliseen tekemiseen tarvitaan myynnin ja markkinoinnin parempaa yhteispeliä.
Jotta rakennetaan luottamusta, syvennetään suhteita ja ansaitaan paikka asiakkaan mielessä. On oltava siellä missä asiakkaat ja kilpailijatkin jo ovat. He ovat verkossa.”
-Oona Kankkunen, Network & Growth 

MITEN VALMENNUS TOTEUTETAAN?

Ennen valmennusta pidetään valmentajan ja yrityksen myynnin ja markkinoinnin johdon välinen läpivalaisu; auditoidaan nykytilanne, strategiset tavoitteet ja asetetaan yhdessä päämääriä sekä seurantaa valmennukselle.

Valmennuksien kokonaiskesto vaihtelee riippuen modulien määrästä (2 – 5) ja sovitusta kestosta valmennus modulien välillä (muutamasta päivästä viikkoon). Tyypillinen kesto noin kaksi – kolme kuukautta.

Valmennus on toteutettavissa niin kevyempään kuin syvempäänkin tarpeeseen etänä (Teams), hybridinä tai livenä paikan päällä.

Valmennuksen jälkeen on mahdollisuus jatkaa kuukausittaisiin etä- workshoppeihin, joissa ideoidaan, rakennetaan ja kehitetään sisältöjä sekä sosiaalisen myynnin prosesseja 1,5 tunnin työpajassa, jolla varmistetaan laadukkaan sisällön tuottamisen ja sosiaalisen myynnin aktiviteettien jatkumo.

MITEN SOCIAL SELLING VALMENNUS TOTEUTAAN?

Ennen valmennusta pidetään valmentajan ja yrityksen myynnin ja markkinoinnin johdon välinen läpivalaisu; auditoidaan nykytilanne, strategiset tavoitteet ja asetetaan yhdessä päämääriä sekä seurantaa valmennukselle.

Valmennuksien kokonaiskesto vaihtelee riippuen modulien määrästä (2 – 5) ja sovitusta kestosta valmennus modulien välillä (muutamasta päivästä viikkoon). Tyypillinen kesto noin kaksi – kolme kuukautta.

Valmennus on toteutettavissa niin kevyempään kuin syvempäänkin tarpeeseen etänä (Teams), hybridinä tai livenä paikan päällä.

Valmennuksen jälkeen on mahdollisuus jatkaa kuukausittaisiin etä- workshoppeihin, joissa ideoidaan, rakennetaan ja kehitetään sisältöjä sekä sosiaalisen myynnin prosesseja 1,5 tunnin työpajassa, jolla varmistetaan laadukkaan sisällön tuottamisen ja sosiaalisen myynnin aktiviteettien jatkumo.

VALMENNUKSEN TULOKSENA

Valmennusmoduulit, osallistavat tehtävät ja sisällöt varmistavat, että kaikki opittu viedään toiminnan tasolle ja saatte valmentajan etätuen koko valmennuksen ajan. Opitte niin asenteesta, kuin tekniikoista, prosesseista sekä käytännön tehokkaasta tekemisestä.

 

  • Opitte rakentamaan asiakkaita houkuttelevan ja hauissa löytyvän someprofiilin, jossa on kirkastettu myyntiviesti ja asiantuntijuus unelma-asiakkaille
  • Saatte ideoita asiantuntijaviestintään, postauksiin ja tiedätte miten tavoitatte sekä sitoutatte kohderyhmänne
  • Ymmärrätte oikeat askeleet, kuinka herättää keskustelua somessa oman alan asiantuntijana ja miten rakennatte asiantuntijastatustanne eri keinoin
  • Tiedostatte ja oivallatte itsellenne ominaisimmat sisältöteemat ja kirkastatte omaa henkilöbrändiänne
  • Tiedätte miten tehdä sosiaalista myyntiä; prospektointi, kontaktointi ja sosiaalinen kuuntelu sekä miten SoMen keinot viedään osaksi myyntiprosessia
  • Oivallatte miten johtaa somettamista, tehdä siitä säännöllistä ja ammattimaista, jolloin se aidosti tuottaa ja jää toiminnan tasolle, jotta saadaan tuloksia

SOCIAL SELLING VALMENNUKSET SISÄLTÄVÄT

  • Ennakkokyselyn, joka kartoittaa osallistujien lähtötilannetta ja odotuksia
  • Ennakkotehtävät 
  • Valmentajan etätuen koko valmennuksen ajan
  • Kirjallisen Social Selling- toimintasuunnitelman
  • Kirjallisen LinkedIn-oppaan

SOCIAL SELLING VALMENNUKSET SISÄLTÄVÄT

  • Ennakkokyselyn, joka kartoittaa osallistujien lähtötilannetta ja odotuksia
  • Ennakkotehtävät 
  • Valmentajan etätuen koko valmennuksen ajan
  • Kirjallisen Social Selling- toimintasuunnitelman
  • Kirjallisen LinkedIn-oppaan

ASIAKASKOKEMUKSIA

”Oonan koulutuksessa koko myyntiorganisaatiomme sparrattiin Social Selling -maailmaan. Intohimolla ja ammattitaidolla vedetty koulutus tempaisi mukaansa ja sai myyjämme innostumaan kokeilemaan LinkedIniä arjessa. Suosittelen!”

– Kaisa-Tiira Vahala, Markkinointipäällikkö / Cramo

”Keskustelut eivät pelkästään auttaneet ymmärtämään social sellingiä, vaan merkittävämpää on se, että Oona auttoi ymmärtämään myyntiprosessia ja mistä asiantuntijatyöstä IT myynnissä on kyse. Hän sai minut syttymään myynnille ja löytämään omat vahvuuteni myynnin johtamisessa. Se tulee näkymään tiimin suorituksessa ja viivan alla.”

– Lenni Laukkanen, Johtaja / Otaverkko

”Yhteistyö Oonan kanssa on ollut inspiroivaa, herättelevää ja työntäyteistäkin. Selkeät ja konkreettiset neuvot henkilöbrändäyksen ja social selling -maailman saralta sekä Oona vahva asiantuntijuus ovat tuottaneet juuri sitä tulosta, jota valmennukselta olen lähtenyt hakemaankin. Suosittelen sinullekin yhteistyötä Oonan kanssa”

– Sanna-Leena Knuuttila, Selkokielen kouluttaja

”Oonan jämäkkä ja ammattimainen ote yhdistettynä hänen iloiseen persoonaan oli mahtava kokemus. Lisäksi saimme itse oppia, miten verkkovalmennus tuotetaan ja vedetään tehokkaasti.”

– Tea Roine / Hyria

”Motivaatiotaso Linkedinin hyödyntämiseen nousi selvästi. Kirkastunut näkemys Linkedinin hyödyntämiseen sopivan ruohonjuuritasolla (julkaisut, miten). Unohda tykkäykset, kommunikoi aidosti. Syytä tehdä toiminnasta tapa.”

–  Henri Hakasalo / Informaatti

Osallistuin Oonan Linkedin Social Selling etävalmennukseen ja voin käsi sydämellä sanoa että money well spend. On kouluttajia ja itsekehun ammattilaisia ja sitten on auttajia, Oona lukeutuu jälkimmäiseen. Konkretiaa, sparria, henkilökohtaisuutta, persoonaa, kerrassaan IHANUUTTA. Voin suositella lämpimästi jokaiselle somerämpijälle mörköjensä kanssa!

– Nina Penttilä / Turva

”Kiitokset inspiroivasta, sopivasti tietoa ja toimintavinkkejä sisältäneestä valmennuksesta. Koulutus ja siinä käsitellyt materiaalit kannustavat kehittämiseen ja kehittymiseen. Innostat ja inspiroit mukaan tarttumaan toimeen -Hyvä Oona!”

– Satu Korkeamäki / Hyria

”Oona on huippuasiantuntija, joka tuntee alansa ja on innostunut työstään. Työote on käytännönläheinen, jonka ansioista asiat ovat helposti ymmärrettäviä ja omaksuttavia. Ja mikä tärkeintä, Oonalla on aito halu auttaa ja vaikuttaa. Suosittelen lämpimästi!”

– Miia Lähteenmäki / Business Joensuu

On tästä (LinkedInistä) sittenkin minulle hyötyä! Sain koulutuksesta oppeja hyvän profiilin luomiseen ja ylipäänsä oli hienoa päästä tutustumaan eri mahdollisuuksiin asiantuntijan opastuksella. Tavoitteena on nostaa omaa ammattiylpeyttä ja saada uusia mahdollisuuksia! Voisin ehdottomasti osallistua koulutukseen uudestaan, periaatteella kertaus on opintojen äiti. Tuli paljon uutta asiaa ja mieleen jäi erityisesti profiilin optimointi ja sen päivitys sekä miten hyvä LinkedIn on tiedon etsimiseen ja sen luomiseen. Ja erot omassa sisällössä vs sisällön vain jakamisessa!

Tutta Mattila, Ramirent

Minulle jäi erittäin positiivinen ja innostunut fiilis valmennuksesta! Social sellingin periaatteet kaipasivat selventämistä ja oma LinkedIn profiili oli aivan retuperällä. Sain koulutuksesta rohkeuden lähteä kokeilemaan erilaisia asioita ja lohdun, ettei kaiken tarvitse olla valmista nyt tai heti. Suunnitelmallisuus ja tavoitteiden kirkastaminen iskivät myös otolliseen maaperään.

Taru Lainela, Ramirent

Varaa Kasvuvartti- etätapaaminen tai laita viestiä!

 

Olisiko jokin erityinen tarve, johon etsit ratkaisua, etkä vielä löytänyt etsimääsi? Tästä voit varata vartin etätapaamisen, pyytää suoraan yhteydenottoa tai jättää yhteistyöpyynnön. Sparrataan pian lisää!

Tilaa #kasvukirje

Klikkauksen takana on uusimpia social sellingin, modernin myynnin ja markkinoinnin vinkkejä. Saat myös tiedon uusimmista blogeista ja tulevista verkostoitumistapahtumista. Me emme spämmää!

Lataa LinkedIn-opas

Tästä oppaasta löydät käytännönläheiset ohjeet, miten rakennat LinkedIn -profiilistasi kohderyhmääsi houkuttelevan sekä erotut massasta. Opas auttaa sinua kasvattamaan LinkedIn -tilisi sekä inspiroi sinua kirkastamaan omaa LinkedIn -brändiäsi!

 

Lataamalla oppaan annat meille luvan lähettää sinulle myös kuukausittaiset #kasvuvinkit ! Luvassa on social sellingin, henkilöbrändäyksen ja somen vinkkejä sekä saat ensimmäisenä tietoa tulevista verkostoitumistapahtumista ja uusista blogeista.

Uutiskirje tilattu onnistuneesti, LinkedIn -opas lähetetään sähköpostiisi!